Ny på skolen

Nye elever

Firkløverskolen gør en forskel for de elever, der går her. Eleverne er generelt rigtig glade for at være her og er oftest aktivt deltagende. Vi skaber et trygt miljø, som du kan trives og udvikle dig i. Vi møder dig positivt med udgangspunkt i dine styrker.

På Firkløverskolen vægtes fagligheden højt, og vi tilstræber, at du aflægger afgangsprøve efter 9. klasse. Vi har stort fokus på, at du skal blive så dygtige, som du kan. En del elever kommer med negative erfaringer fra tidligere skolegang. Det drejer sig blandt andet   om dårlig trivsel og stort fravær samt manglende tillid til voksne. For at din skolegang skal blive en succes, er det nødvendigt at   prioritere relationer og trivsel højt, før det giver mening for dig at indgå i og honorere faglige krav. Strukturen på skolen er   kendetegnet ved små undervisningsgrupper sammensat under hensyntagen til dine særlige udfordringer og med et fast voksenteam tilknyttet elevgrupperne.

Nye forældre

Firkløverskolen er Lejre Kommunes special- og socialpædagogisk skole- og fritidstilbud og skolens målgruppe er elever med AFS, ADHD og andre opmærksomhedsforstyrrelser samt elever med udfordringer indenfor det socio-emotionelle område. For at få plads på Firkløverskolen skal eleven visiteres til skolen. Visiteringen sker gennem   Lejre Kommunes PPR-afdeling.

Link Lejre Kommunes PPR-afdeling

Link Folkeskoleloven om specialundervisning

Nye ansatte

Lejre: Ny aftale viser tillid til lærerne